Q&A odnośnie lokalizacji myśliwych w aplikacji PZŁ EKEP

Q&A odnośnie lokalizacji myśliwych w aplikacji PZŁ EKEP

W związku z napływającymi pytaniami, dotyczącymi mechanizmu lokalizacji myśliwych dokonywanej przez aplikację PZŁ EKEP pragniemy poinformować, że nasz system takiej funkcji nie posiada. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące funkcjonalności systemu PZŁ EKEP:

1. Czy PZŁ EKEP widzi moją obecną lokalizację, po zapisaniu się na polowanie?

Nie. System jedynie pokazuje rewir (bądź urządzenie łowieckie), na którym zapisany jest myśliwy, a który został wcześniej wprowadzony do bazy przez administratora danego koła łowieckiego. W praktyce więc pokazuje dokładnie te same informacje, które pokazuje tradycyjna książka ewidencji polowań.

2. Czy PZŁ EKEP widzi moją obecność/nieobecność w rewirze, na którym się zapisałem? Przykładowo, zapisuję się na polowanie od godz. 17:00, a przyjeżdżam do łowiska  dopiero 3 godziny później- czy system widzi moją lokalizację od godziny 17:00?

Tutaj również system działa podobnie do tradycyjnej książki, czyli pokazuje jedynie zajętość rewiru lub urządzenia (o ile to urządzenie zostało wcześniej wpisane w rejestr) w podanych godzinach, bez wyszczególnienia czy myśliwy aktualnie przebywa w nim, czy nie. Również inny polujący w tym samym czasie na danym obwodzie myśliwy, widzi wyłącznie zajętość pozostałych rewirów, a nie umiejscowienie osoby.

3. Co w przypadku, kiedy włączam funkcję „prowadź do…” i otwierają się mapy z nawigacją do wskazanego miejsca?

 W tym przypadku urządzenie którego używa myśliwy, przechodzi na zewnętrzną aplikację (np. Google Maps), bądź przeglądarkę internetową, która wykorzystuje urządzenie dokładnie w ten sam sposób jak przy standardowej nawigacji samochodowej. Administrator systemu EKEP PZŁ nie ma wpływu na sposób wykorzystania danych przez dostawców systemów operacyjnych (np.: iOS, Android) i nie może ponosić odpowiedzialności za narzędzia i aplikacje zewnętrzne. Na pewno jednak nie ma wglądu w lokalizowanie swoich użytkowników. Dostawca EKEP, firma Torn rekomenduje wszystkim myśliwym mającym mimo wszystko obawy w tej materii, o korzystanie z systemu poprzez przeglądarkę internetową – jest to najbezpieczniejsze narzędzie, pozwalające jednocześnie na to, by telefon zostawić w domu lub samochodzie.

4. Gdzie mogę, jako administrator systemu PZŁ EKEP w imieniu koła łowieckiego, wysyłać swoje sugestie dotyczące jego funkcjonalności?

Z poziomu przeglądarki internetowej administrator może zgłaszać uwagi poprzez zakładkę „Baza zgłoszeń” ale do szybkiego kontaktu rekomendujemy wysyłanie zgłoszeń na adres email info@ekep.eu

5. Czy planowane są jakieś nowe funkcje programu np. dotyczące zgłaszania postrzałków?

Tak. W tej chwili w fazie zaawansowanych testów mamy nie tylko cały mechanizm wsparcia przy poszukiwaniu postrzałków, ale również możliwość zgłaszania zauważonych szkód wraz z dokumentacją zdjęciową.

Mamy nadzieję, że powyższe informacje zminimalizują obawy koleżanek i kolegów myśliwych, pozwalając na spokojne wykonywanie polowań, do czego w tym pięknym wiosennym okresie namawiamy, życząc połamania!