4 listopada 2024 – Polski Związek Łowiecki wspólnie z Europejską Federacją Łowiectwa i Ochrony Przyrody (FACE) z radością ogłasza rozpoczęcie Europejskiego Tygodnia Dziczyzny, ogólnoeuropejskiej kampanii, która potrwa od 4 do 10 listopada 2024 r.
Celem kampanii jest zjednoczenie wszystkich zainteresowanych korzyściami płynącymi z dziczyzny – od pola po stół.
Poprzez tydzień działań w mediach społecznościowych Europejski Tydzień Dziczyzny będzie podnosić świadomość na temat wartości odżywczych, ekologicznych oraz kulturowych, jakie niesie dziczyzna.
Polski Związek Łowiecki angażuje się w promocję dziczyzny jako zrównoważonego, etycznego i zdrowego wyboru żywieniowego. Europejski Tydzień Dziczyzny ma na celu celebrowanie dziczyzny, prezentując bogaty smak, korzyści zdrowotne oraz tradycje kulturowe z całej Europy.
„Za mięsem z dziczyzny w Europie kryje się ważny aspekt zrównoważonego podejścia, który jest powiązany z tym, jak zrównoważone łowiectwo wspiera bioróżnorodność, zdrowie ekosystemów i ekologiczną żywność. Tydzień Dziczyzny pomoże podzielić się wiedzą o pozytywnej roli jaką łowiectwo poprzez wykonywanie polowań odgrywa na rzecz zachowania i zarządzania populacji dzikich zwierząt” – mówi Łowczy Krajowy Eugeniusz Grzeszczak.
Zapraszamy myśliwych do przyłączenia się do kampanii, promując dziczyznę w mediach społecznościowych pod hasztagiem:
#GameMeatWeek.
Jak się zaangażować?
Europejski Tydzień Dziczyzny oferuje wiele możliwości do zaangażowania się online:
– Używajcie oficjalnych hasztagów wydarzenia: #GameMeatWeek, aby dzielić się swoimi doświadczeniami z dziczyzną.
– Publikujcie własne treści, w tym przepisy na dania z dziczyzny, doświadczenia kulinarne oraz inicjatywy promujące dziczyznę. Nie zapomnij oznaczyć FACE i Polskiego Związku Łowieckiego!
– Obserwujcie FACE nas na Instagramie, Facebooku i X (@FACEforHunters), aby być na bieżąco z przepisami, faktami na temat zrównoważonego rozwoju oraz najważniejszymi punktami kampanii.