W związku z publikowanymi w internecie wypowiedziami Prezesa Naczelnej Rady Łowieckiej Kolegi Marcina Możdżonka, w których wyrażono opinię o rzekomym braku działań w zakresie komunikacji i public relations Polskiego Związku Łowieckiego, Zarząd Główny PZŁ informuje, że stwierdzenia te nie odzwierciedlają stanu faktycznego.
Od jesieni 2024 roku Zarząd Główny Polskiego Związku Łowieckiego konsekwentnie realizuje kompleksowy program działań komunikacyjnych, zgodny z uchwałą Naczelnej Rady Łowieckiej nr 224/2024 z dnia 27 września 2024 r. Program ten obejmuje:
- przeprowadzenie badania opinii publicznej,
- opracowanie strategii komunikacyjnej PZŁ,
- a także wdrożenie szeregu projektów medialnych i edukacyjnych o zasięgu ogólnopolskim.
Wbrew twierdzeniom Prezesa NRŁ, Zarząd Główny rozpoczął procedurę wyboru wykonawcy kompleksowej kampanii wizerunkowej PZŁ, stanowiącej końcowy etap realizacji wspomnianej uchwały. W postępowaniu tym złożono cztery kompletne oferty spełniające wszystkie wymogi formalne.
Powołany przez Zarząd Główny zespół pomocniczy, złożony z osób posiadających odpowiednie kompetencje i doświadczenie, dokonał merytorycznej analizy ofert, wyłonił ofertę uznaną za najkorzystniejszą i rekomendował jej wybór Naczelnej Radzie Łowieckiej. Przebieg prac został udokumentowany w protokole z posiedzenia zespołu. Wszystkie działania związane z wyborem wykonawcy kampanii prowadzone były z zachowaniem zasad rzetelności i uczciwej konkurencji.
Przed ostatnim posiedzeniem NRŁ Zarząd Główny wystąpił z wnioskiem o wyrażenie zgody na zaciągnięcie zobowiązania związanego z nawiązaniem współpracy z wyłonionym wykonawcą kampanii. W porządku obrad XVI posiedzenia NRŁ w dniu 10 października 2025 r. znalazł się punkt dotyczący tego wniosku. Zarząd Główny przekazał przed posiedzeniem Prezydium NRŁ pełną listę podmiotów biorących udział w postępowaniu.
Podczas posiedzenia NRŁ nie odniesiono się do przekazanych ofert, a punkt dotyczący wyrażenia zgody został usunięty z porządku obrad, bez przeprowadzenia jakiejkolwiek dyskusji czy analizy. Następnie Prezes NRŁ wystąpił o zmianę treści wcześniej podjętej uchwały nr 224/2024.
Łowczy Krajowy zwrócił się do NRŁ o wskazanie osoby, która mogłaby dołączyć do składu komisji przetargowej – jednak z tej możliwości nie skorzystano. Wobec zaistniałej sytuacji Zarząd Główny uznał za zasadne nawiązanie okresowej współpracy z podmiotem specjalizującym się w zarządzaniu kryzysami medialnymi i przeciwdziałaniu hejtowi.
Z przykrością należy odnotować, że podczas posiedzenia Naczelnej Rady Łowieckiej Łowczy Krajowy oraz kierownik zespołu pomocniczego nie otrzymali możliwości przedstawienia pełnej informacji o przebiegu i wynikach postępowania dotyczącego wyboru agencji PR. Ograniczenie możliwości przedstawienia faktów doprowadziło do powstania mylnego obrazu sytuacji w przestrzeni publicznej utrwalanego w zamieszczanych przez prezesa NRŁ filmach w mediach społecznościowych.